13 листопада 2018 року був проведений психолого-педагогічний консиліум
по 5-х класах. Метою консиліуму було об'єднання зусиль
усіх суб'єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й
повноцінному розвитку дітей і підлітків школи, щоб намітити цілісну програму
індивідуального супроводу та надати рекомендації щодо роботи з кожною дитиною та класом у цілому.
Практичний
психолог Долінко О.В. озвучила результати досліджень адаптації
учнів 5-х класів до навчання в основній школі. В ході діагностичної роботи було
визначено рівень соціально-ситуативної тривожності учнів, шкільної тривожності
та рівень пізнавальної активності учнів, самооцінки, соціально-психологічної
адаптації, мотиви навчальної діяльності.
Соціальний педагог Ящук С.В. ознайомила вчителів із результатами
проведених соціометричних досліджень
учнів 5-х класів. Класним
керівникам були наданні рекомендації по згуртування учнівського колективу.
Для розв’язання проблем наступності в навчально-виховному процесі,
особливо в період адаптації молодших школярів до нових умов навчання у 5-му
класі, адміністрації, учителям, батькам необхідно:
- ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних
школярів;
- постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі
зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому
рівні;
- здійснювати обов’язкову підготовку школярів до засвоєння нових
навчальних компетентностей;
- забезпечити систему взаємозв’язків у змісті, формах і методах
педагогічного процесу, оптимальне співвідношення та зв’язок між окремими
етапами навчального процесу;
- створювати освітньо-дидактичні ситуації, в яких дитина почувала б себе
невимушено, комфортно, не боялась розкривати світ власних емоцій;
- забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх
моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
- упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної
діяльності;
-
розвивати рефлексивні вміння дивитись на себе з «боку»;
-
формувати навички самоконтролю й самооцінки:
-
аналізувати причини неуспішного адаптаційного періоду;
-
запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні
учнів 5-х класів.
Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі
сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і
досвідченість.
Немає коментарів:
Дописати коментар